Author Topic: работы  (Read 20779 times)

0 Members и 1 Гость смотрят эту тему.

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
работы
« on: 21 Сентябрь 2013, 22:30:58 »
vems3.7 plug and play
jzx90 1jzgte
for stock harness
« Last Edit: 26 Ноябрь 2014, 14:15:08 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #1 on: 21 Сентябрь 2013, 22:32:10 »
avrfi (cut off vems 3)
useful for squirting bikes
4 power outputs on IRLML2502 FETs
2 injector outputs on IRFZ44N(S)
« Last Edit: 09 Декабрь 2014, 13:29:05 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #2 on: 11 Октябрь 2013, 01:40:16 »
VEMS 3.7 3S-GTE PLUG AND PLAY (STOCK HARNESS) SETUP
EGT, WBO2 CONNECTOR

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #3 on: 18 Ноябрь 2013, 22:16:21 »
VEMS 3.7-based EFI for LPG
running on Honda S-MX (B20B, 130 HP).
A=LPG, B=gasoline
Fuel only
« Last Edit: 16 Май 2014, 08:35:23 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #4 on: 15 Февраль 2014, 18:29:55 »
VEMS for 4A-GE -> 4A-GTE

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #5 on: 25 Февраль 2014, 23:37:33 »
В процессе сборка VEMS 3.7 Для ДВС от MB 6ц, в корпусе от 1JZ-GE, MAP MPXH6400, планка под него сделана с помощью микрофрезерного станка с ЧПУ http://forum.fornext.ru/index.php?topic=14.0
Переходная плата (желтая) сделана (заказывал в резоните 2мм FR4 35 мкм) под коробку для JZX 90 PNP, а сама коробка от 1JZ-GE.

Машина мерседес CLK w208,мотор М104.995 3.2 (рядная шестерка,кастом турбо). АКПП 340 (4ступ) от Toyota (mark2,cresta,chazer с двигателем 1jzgte)c 90-го кузова. АКПП от Aristo JZS161, управляется VEMS с доработками, о них позже.
« Last Edit: 31 Март 2014, 14:55:11 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #6 on: 24 Март 2014, 15:11:23 »
VEMS 3.7 for Toyota 1.5JZ Engine, 3.0L, Turbo non-VVT block 2JZ, head 1JZ (MARK2 JZX90)
MAP MPXH6400
« Last Edit: 15 Апрель 2014, 13:04:11 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #7 on: 08 Апрель 2014, 01:41:17 »
AVRFI-LT2 pinout
« Last Edit: 22 Октябрь 2014, 15:06:45 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #8 on: 01 Май 2014, 02:52:10 »
Improved VEMS 3.7.
TPIC6A259 was replaced by 74HC259 + 8 IRLML2502 (20v 4A) N-ch MOSFETs.
SMD soldering: laser-cut stainless-steel stencil + paste soldering. mounting by hands.

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #9 on: 14 Май 2014, 21:18:34 »
Remove this resistor to use board simultaneously with stock ECU.

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #10 on: 10 Июнь 2014, 03:43:26 »
Cut off VEMS, running DAEWOO ESPERO 2.0L C20LE engine (IEFI-6 PnP).
Features:
1) Bluetooth adapter on-board for comms.
2) An additional relay makes power work properly (IGN signal toggles relay ON, which powers board).
3) IGN signal is also wired directly to ADC to make MСU sense injectors voltage more accurately.
4) I259_0 signal (tied up to a "relay" in the distro) switches between factory safe mode (ECU is dead, angle=10 BTDC) and ECU-controlled mode. It is enabled (set to logic one, +5v) when RPM > 50.

The config is driveable, but IAC settings are not tuned well. The "TDC after a trigger" var is set to ~35 to match the factory 10 degs BTDC at 10 degs locked at vems. Probably, coil pickup signal should be inverted.
« Last Edit: 18 Июнь 2014, 01:29:44 by mentat-vvo »

Offline mentat-vvo

  • Администратор
  • Пользователь
  • *****
  • Posts: 895
  • Карма: +32/-0
  • the grid
    • www.fornext.ru
Re:работы
« Reply #11 on: 06 Октябрь 2014, 23:51:30 »
Переходник к плате VEMS для корпуса от 1G-FE AT. Переходник универсален, выводятся почти все сигналы из/в VEMS. Подойдет к любым моторам до 6ц фазированного впрыска, зажигание до 6-каналов, АТ/MT, VVTi на впуске, буст-соленоид, ШЛЗ, вот это все.
« Last Edit: 10 Октябрь 2014, 17:36:48 by mentat-vvo »