Форум ForNext.ru

Файлообмен => для_админа => Topic started by: mentat-vvo on 21 Сентябрь 2013, 22:30:58

Title: работы
Post by: mentat-vvo on 21 Сентябрь 2013, 22:30:58
vems3.7 plug and play
jzx90 1jzgte
for stock harness
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 21 Сентябрь 2013, 22:32:10
avrfi (cut off vems 3)
useful for squirting bikes
4 power outputs on IRLML2502 FETs
2 injector outputs on IRFZ44N(S)
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 11 Октябрь 2013, 01:40:16
VEMS 3.7 3S-GTE PLUG AND PLAY (STOCK HARNESS) SETUP
EGT, WBO2 CONNECTOR
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 18 Ноябрь 2013, 22:16:21
VEMS 3.7-based EFI for LPG
running on Honda S-MX (B20B, 130 HP).
A=LPG, B=gasoline
Fuel only
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 15 Февраль 2014, 18:29:55
VEMS for 4A-GE -> 4A-GTE
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 25 Февраль 2014, 23:37:33
В процессе сборка VEMS 3.7 Для ДВС от MB 6ц, в корпусе от 1JZ-GE, MAP MPXH6400, планка под него сделана с помощью микрофрезерного станка с ЧПУ http://forum.fornext.ru/index.php?topic=14.0
Переходная плата (желтая) сделана (заказывал в резоните 2мм FR4 35 мкм) под коробку для JZX 90 PNP, а сама коробка от 1JZ-GE.

Машина мерседес CLK w208,мотор М104.995 3.2 (рядная шестерка,кастом турбо). АКПП 340 (4ступ) от Toyota (mark2,cresta,chazer с двигателем 1jzgte)c 90-го кузова. АКПП от Aristo JZS161, управляется VEMS с доработками, о них позже.
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 24 Март 2014, 15:11:23
VEMS 3.7 for Toyota 1.5JZ Engine, 3.0L, Turbo non-VVT block 2JZ, head 1JZ (MARK2 JZX90)
MAP MPXH6400
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 08 Апрель 2014, 01:41:17
AVRFI-LT2 pinout
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 01 Май 2014, 02:52:10
Improved VEMS 3.7.
TPIC6A259 was replaced by 74HC259 + 8 IRLML2502 (20v 4A) N-ch MOSFETs.
SMD soldering: laser-cut stainless-steel stencil + paste soldering. mounting by hands.
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 14 Май 2014, 21:18:34
Remove this resistor to use board simultaneously with stock ECU.
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 10 Июнь 2014, 03:43:26
Cut off VEMS, running DAEWOO ESPERO 2.0L C20LE engine (IEFI-6 PnP).
Features:
1) Bluetooth adapter on-board for comms.
2) An additional relay makes power work properly (IGN signal toggles relay ON, which powers board).
3) IGN signal is also wired directly to ADC to make MСU sense injectors voltage more accurately.
4) I259_0 signal (tied up to a "relay" in the distro) switches between factory safe mode (ECU is dead, angle=10 BTDC) and ECU-controlled mode. It is enabled (set to logic one, +5v) when RPM > 50.

The config is driveable, but IAC settings are not tuned well. The "TDC after a trigger" var is set to ~35 to match the factory 10 degs BTDC at 10 degs locked at vems. Probably, coil pickup signal should be inverted.
Title: Re:работы
Post by: mentat-vvo on 06 Октябрь 2014, 23:51:30
Переходник к плате VEMS для корпуса от 1G-FE AT. Переходник универсален, выводятся почти все сигналы из/в VEMS. Подойдет к любым моторам до 6ц фазированного впрыска, зажигание до 6-каналов, АТ/MT, VVTi на впуске, буст-соленоид, ШЛЗ, вот это все.